touren! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Inge en Wendy Elzinga - WaarBenJij.nu touren! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Inge en Wendy Elzinga - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Inge en Wendy

08 November 2014 | Australië, Airlie Beach

Agnes waters/1770 was mooi, we zijn hier 5 dagen gebleven de hostel waar we verbleven cool bananas was echt schoon en met een chill bank ruimte, wifi werkte daar ook helemaal top!
In Agnes waters zijn we elke dag naar het strand geweest, heerlijk de zee en zon. Elke dag rond 15 uur begon het te waaien en dan gingen we terug naar de hostel voor een warme douche. We hebben een dag surf les gevolgd, was echt spot goedkoop, en de heren legden ons het goed uit! Maar in het echt is het toch moeilijker, veel peddelen & geschreeuw van de mannen die steeds zeiden up up up moest je op je bord gaan staan. Ja hoor geloof je het zelf? Naar vaak zout happen & kopje onder lukte het Wendy wel eindelijk super blij was ze! en Inge dacht ik kap ermee. Het was een leuke ervaring met gelach. Volgende dag was het iets minder en werden we wakker met spierpijn sommige plekken waar spierpijn zat dachten we zitten daar ook spieren? Ja dus :p
1770 is een paar km verderop, leuk om er door heen te rijden, met mooie uitzichten, maar er is weinig te doen.

Toen was het tijd om door te rijden & het mooie agnes waters te verlaten. Eerst met onze jucy naar de bakker gereden voor een lekker broodje. Tomtom ingesteld, en zouden we weer verder rijden auto starten, Ja ja je raadt het vast al...  accu leeg..... Dat hebben wij natuurlijk weer!
We waren dichtbij een benzine pomp,  wij daar lopend heen, kwamen we twee  jongens/mannen tegen, die gevraagd of ze ons konden helpen.
Ze hadden geen jumpers (startkabels) mee. Paar minuten later stopt er een auto naast ons en die had wel kabels mee. Yes! De auto loopt weer.  We moesten wel bijna tanken, zegt 1 van die jongens dat kan wel.(inge) Ik zei nee, want dan start de auto niet weer. Zegt hij dan laat je de auto aan. Ik keek hem aan, en zei dat kan niet.  Hij nee?. (Inge) Ik zei tegen hem ik ben een vrouw en ik weet dat zelfs :p. De andere jonge moest lachen we hebben de jongens bedankt & zijn verder gegaan met onze Road trip. We hadden besloten om naar rockhampton te rijden & ons zelf verwennen met een hotel kamer. Dat hadden we wel verdiend naar nachten in onze verschrikkelijke camper bed. In de omgeving was niet veel beleven alleen een crocodile farm was er. Daar zijn we heen geweest. Hebben super leuke rondleiding gehad & mochten een baby crocodile vast houden! Super om te doen!! De buik van de crocodile is super zacht!

Naar onze heerlijke nachtrust was het tijd om uit te checken. We wilden naar airlie beach, want we hadden gehoord dat het daar leefde en gezellig is. Vanaf rockhampton was dit dik 6 uur. We konden als we het rijden zat waren altijd nog stoppen in mackay. Maar we waren in mackay en dachten allebei, hier is weinig te beleven en zijn door gereden! Airlie beach it is!! In rockhampton hadden we wat campsite opgezocht, met free wifi. We kwamen al best laat aan, en waren wel iets moe van het rijden. Dus hebben we in gecheckt en meteen voor 2 nachten, omdat we wisten dat we langer in airlie wilden blijven. Dat free wifi bestond niet. Jammer! Nergens in airlie was er free wifi.
Eenmaal op de camping, wilden we beginnen met koken, maar het stonk naar een nare lucht in onze camper.... Wij op zoek...... en wendy ging bijna over haar nek toen ze de koelbox opende...... De wortelen waren geen wortelen meer..... wat een geur!! En de koelbox bleek ook niet waterdicht te zijn, want de hele camper zat er onder. De schimmel vocht zat over de hele vloer. Eerst maar aan de poets..... vandaar dat het al dagen zo vies en raar rook in onze camper. Lag het niet aan ons ;)
De wc op camping bleken niet erg schoon te zijn, we zijn in de backpackers wereld beland. Na twee nachten vonden we het wel prima op deze camping, maar we wilden wel in airlie beach blijven. We kregen van nadine een tip over een andere camping, met jawel free wifi. Om 10 uur uitgecheckt bij de backpackers camping, en in gecheckt bij de nieuwe. Heerlijk schone wc en douche. De hele dag bij het zwembad gelegen,  onze privé zwembad,  want we waren de enige bij het zwembad. Wat een heerlijke rust!

Vandaag is de dag voor whitsunday met Whitehaven beach. Met een speed boot gingen we langs verschillende eilanden, wat een vaart en een lekkere wind. En het uitzicht was heel mooi. Allerlei eilanden, met veel bomen en groen, en dan de mooie blauwe zee. We gingen snorkelen, en moesten een stinger suit aan, vanwege dat het stinger seizoen is, en de jellyfish/stinger kunnen veel pijn doen, en zelf dodelijk zijn als ze je prikken. Zn pak voelt zacht aan en we voelden ons net een schaatser. Daarna gingen we naar Whitehaven beach, dit was heel wauw! Een paradijs! Wit zand, blauwe zee!  Zo mooi!!
Hier hebben we lekker op het strand gelegen, ze zeggen dat je het strand voor scrub kan gebruiken. Het zand voelde anders aan en het piepte ook als je er overheen liep. Maar of de scrub ook heeft geholpen!?

Er was een meid mee met de excursie en daar hadden we s avonds mee afgesproken om een ijsje te eten in airlie beach. Eenmaal op de camping troffen we nadine, hebben haar ook mee gevraagd. Het ijsje bij cold rock was heerlijk, het is schepijs en je kunt kiezen uit verschillende smaken, dit leggen ze dan op een snijplank neer en dan heb je de mogelijkheid om te kiezen uit verschillende toppings (snickers, marsmellow,  rocky road, crunch,  m&m's,  milky way) en die mixen ze met de ijs schep er door heen. Super grappig idee en vooral heel lekker!
Op de terug was het alweer donker, nadine wilde niet langs de donkere straat lopen vanwege de enge dieren. Wendy en ik welke dieren? We zijn hier gisteren ook langs gelopen en we hebben niks gehoord of gezien.  Nadine zegt jullie zijn "gekke" mensen. Maar ze wilden er dan wel langs lopen maar dan deed ze haar kleine zaklamp aan, en dan moesten we flink met onze voeten stampen, omdat vanwege trillingen de slangen vaak weg blijven. Ik had ook een kleine zaklamp aan mijn sleutelbos,  en zo liepen we stampend achter elkaar aan, met onze kleine zaklampen door de donkere straat Als mensen ons nu konden zien ;), het zag er en heel grappig uit. Ineens hoorden wendy en ik iets ritselen en beginnen we iets sneller lopen, en maken we een beetje een schrik geluid. En nadine meteen wat wat wat?! Wij in koor we hoorden iets ritselen,  en naar jou verhalen denken we meteen dat het een slang is.....

Het is tijd om airlie beach te verlaten, het is een leuke stad, met een mooie lagoon/zwembad, zee, leuke kroegen en eetgelegenheden.  En het is er gezellig druk.

In townsville aangekomen en via de ferry naar magnetic island.
Op het eiland hebben we onze barbie auto gehuurd, Wendy en ik hadden onze rijbewijs niet mee, maar nadine wel. De auto was manueel, en dat was weer wennen omdat ze al meer als 10 jaar automatisch rijd. Eenmaal op een heuvel schakelde ze niet terug en stonden we stil! Dit was gelukkig eenmalig.
Op het eiland hebben wendy en ik een jetski gehuurd, met een mooie snelheid over de golven, en niet in het water gevallen. Dit wilden we vermijden vanwege de stingers. Het jetskien was leuk om  een keer te doen, maar was niet heel bijzonder. Voor de rest lekker getourd over het eiland in de mooie en geweldige barbie auto, en op het strand gelegen.

En we zijn weer verder aan het touren.....! :D

• 08 November 2014 - 21:43

Grietje :

Weer een mooi verslag dames, het is toch wel een hele belevenis daar in Australië. Ik geniet van jullie mooie foto's in dropbox, ik had daar ook wel willen zijn. Tot horens op skype lieverds. love you.....dikke tuut mem.