Road trip - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Inge en Wendy Elzinga - WaarBenJij.nu Road trip - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Inge en Wendy Elzinga - WaarBenJij.nu

Road trip

Blijf op de hoogte en volg Inge en Wendy

22 Oktober 2014 | Australië, Agnes Water

We zijn nu twee weken in Australië.  We hebben een mini camper gehuurd voor 5 weken zo kunnen we de hele kust lijn van Brisbane naar Cairns bekijken. Ik had tegen Inge gezegd ik rij wel als eerst.  Gelukkig hadden we een automaat & wist ik een beetje hoe dat werkte. Maar eenmaal in de auto moest ik natuurlijk links leren rijden had even het gevoel dat ik opnieuw rijlessen aan het volgen was. Maar het ging gelukkig goed! Het volgende probleem waar ik tegenaan liep waren de ruitenwissers & knipperlichten die zaten natuurlijk ook omgekeerd. Naar een beetje oefenen & vaak zeggen links links weten we nu niet meer beter dan links rijden. We hebben voor de kustlijn gekozen, omdat we alleen maar mooi weer willen zien.  We zijn met onze reis begonnen een stukje onder Brisbane, Byron Bay. Het is een leuk dorpje beetje hippie style. Super mooie blauwe zee. We kwamen aan op een warme dag 32 graden. Hebben eerst strandwandeling gemaakt & daarna hebben we een camping opgezocht. Toen hebben we onze bed in de camper in elkaar geknutseld. Blijkt dat we op 3 plankjes liggen met een dunne kussen erop. Inge kan perfect in de lengte liggen & ja ja heb ik natuurlijk weer ik niet! Dus ik moet scheef liggen. Conclusie van een nacht slapen op onze "perfecte" bed dat we naar 5 weken wel een massage kunnen gebruiken. Volgende ochtend onze camper uit gebrand zo warm was het gingen we heerlijke strand dagje houden & zijn we doorgereden naar Surfers paradise.  Dat is wel vergelijkbaar met lloret van Spanje. Dus dat plekje vonden we niet zo boeiend. We hebben met moeite een camping kunnen vinden & zijn de volgende dag meteen door gereden naar tin can bay (dit plaatsje hebben we als tip gekregen) het is beetje een vissersdorpje ziet er wel schattig uit. Zijn opzoek gegaan naar een camping maar de camping zat vol & mochten we voor mindere kosten op hun parkeerplaats staan & overnachten. Volgende ochtend moesten we vroeg opstaan & konden we dolfijnen voeren!  Was super om te doen! Toen zijn we doorgereden naar rainbow beach. Hebben we een super mooie uitzicht bekeken & Inge had een droom & dat was paardrijden op het strand & dat kon daar! Dus hebben we dat gedaan was echt super gaaf om te doen!! Het was nog best vroeg dus hadden we besloten door te rijden naar hervey bay we hebben daar weer een camping opgezocht & hebben een excursie geboekt voor de volgende dag naar Fraser Island. De excursie viel ons een beetje tegen. Maar het is niet anders.  We hadden van mensen gehoord over wild kamperen dachten dat willen wij ook doen! Scheelt weer camping kosten dus wij op een parkeerplaats klaar gemaakt pyjama aan gedaan & tanden gepoetst zijn we doorgereden naar een straat waar allemaal auto's stonden & hebben we onze camper er achtergezet & zijn we gaan slapen. Helaas de weg liep scheef af waardoor ik steeds naar inge rolde dus het was een rotnacht slapen. Volgende ochtend vroeg uit bed & zijn we naar agnes water gereden daar zitten we in een hele nette, schone leuke hostel het weer is hier ook lekker,  de zee is om de hoek. We hebben besloten hier een paar dagen te blijven.  & hebben gisteren allemaal excursies geboekt voor de komende weken.

• 31 Oktober 2014 - 19:38

Adri Post:

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. De foto op de paarden aan het strand is geweldig. Zelfs ik zou er zin in krijgen. Geniet van elk moment.

Liefs,

"Hugo" en Adri