Brisbane > Australië - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Inge en Wendy Elzinga - WaarBenJij.nu Brisbane > Australië - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Inge en Wendy Elzinga - WaarBenJij.nu

Brisbane > Australië

Blijf op de hoogte en volg Inge en Wendy

08 Oktober 2014 | Australië, Brisbane

Onze eerste update vanuit Australië: 5 oktober was het zover. Inge & ik die naar Australië gaan vertrekken. De laatste spullen nog snel ingepakt & op weg naar Schiphol. Eenmaal op Schiphol hebben we afscheid genomen & gaat onze avontuur echt beginnen! Langs de douane wat eigenlijk best wel makkelijk & zonder problemen ging. Moesten we eerst 12 uur in het vliegtuig zitten & kwamen we aan in Thailand. Voor extra beveiliging regels moesten wij ook het vliegtuig uit & weer langs de douane. We snapte niet helemaal wat de bedoeling was, maar gelukkig was er een ouder stel die dit al jaren doet & we konden met hen mee lopen. Gelukkig zijn we met hen mee gelopen & is het allemaal goed gekomen! Toen weer in het vliegtuig aangekomen moesten we 3,5 uur vliegen & kwamen we aan in Taipei (hoofdstad van Taiwan) daar hadden we een tussenstop van ongeveer 10 a 11 uur. De mensen in Taiwan zijn niet echt heel vriendelijk & snappen echt helemaal niks van Engels! We hadden een dag kamer geboekt voor een hotel. Kwa informatie krijg je niet veel & moet je alles zelf uitzoeken met een plattegrond. Gelukkig kan Inge goed Engels & ik met wat gebarentaal er wat achteraan kwamen we uiteindelijk uit bij de paspoort controle. & ja hoor, ik kreeg allemaal vragen over mijn paspoort! Hoe groot ik ben, wat mijn naam is & of ik de paspoort wel eens eerder had gebruikt. Naar wat gestuntel mochten we eindelijk doorlopen. Toen we doorliepen zagen we een man staan met twee briefjes in zijn hand Inge & Wendy Elzinga stond erop. Ik helemaal blij! Ik dacht jeej die brengt ons naar ons hotel! Inge had er een beetje haar twijfels over of dit wel zou goed komen. De man kon geen Engels maar zijn toch maar in de auto gestapt & kwamen gelukkig bij ons hotel uit. Eenmaal in het hotel, wat het allemaal super geregeld! Twee grote bedden, douche, tandenborstel & een haar kam aanwezig hebben we rustig een paar uren kunnen slapen (om zo te proberen een jetlag te voorkomen). Was het tijd om weer naar het vliegveld te gaan. We dachten we hoeven nog maar 6 uur te vliegen maar dat viel even tegen we moesten nog een keer 10 uur!! Op het vliegveld kwamen we er ook nog eens achter dat we niet naast elkaar zaten in het vliegtuig. We zijn toen naar China airlines onze vliegmaatschappij toe gelopen om te hopen dat het veranderd kon worden. Naar een uurtje wachten & een vlucht wat uiteindelijk niet doorging van andere mensen konden we toch naast elkaar zitten wat hadden we een geluk!:D naar nog eens 10 uur hebben gevlogen kwamen uiteindelijk aan in Brisbane Australië. We kregen een papiertje die we volledig & naar eerlijkheid moesten invullen. Toen kwamen we aan bij de paspoorten controle dat ging allemaal goed. Alleen Inge moest mee lopen, omdat ze een kopie van haar paspoort moesten maken. Wij alle twee zenuwachtig, want op tv zie je dat programma wel eens dat de douane controles heel streng zijn. Wij doorlopen & er stond een man die onze papiertje ging controleren en vroeg over de medicijnen die we mee hadden of die voor eigen gebruik waren. Die vraag beantwoord mochten we door lopen & hoefde we niet eens langs de douane!! Inge & ik keken elkaar verbaasd aan & dachten huh echt?? Dat is toch raar?? Ze zijn hier normaal vet streng nou nee dus!:p eenmaal buiten hebben we een taxi opgezocht & zijn we naar onze hostel gebracht. Onze hostel ziet er schoon & netjes uit. Alleen we zitten niet in de stad. We zijn naar de supermarkt gelopen en hebben boodschappen gedaan (en inderdaad Australië is duurder dan Nederland) & zijn naar ons hostel gegaan & zijn gaan slapen. We moeten erg wennen aan de tijdsverschil wij leven hier 8 uur vooruit & hebben dus een nacht overgeslagen. Het is hier super mooi weer 25 tot 30 graden maar het is wel een hele andere temperatuur dan in Nederland. We gaan heerlijk tot vrijdag bijkomen & zwemmen in het zwembad bij het hostel. We proberen vandaag ook allemaal dingen te regelen zoals een auto, medicare pas (als onze wifi hier een beetje goed mee werk). Whatsapp & hotmail doet het hier eigenlijk helemaal niet!

Het weekend worden we opgehaald door kennissen die we kennen via een vriendin van onze vader. & gaan we allemaal leuke dingen doen! Daar hebben we heel erg zin in!!

Hoop dat het in Nederland verder ook allemaal goed gaat! :)
We proberen snel weer een berichtje te schrijven! Lots of love, Inge & Wendy

Ojaaa, whatsappjes kunnen we niet beantwoorden we krijgen ze alleen wel binnen. Als jullie iets willen sturen dan het liefste via mail inge.elzinga@gmail.com of elzinga.wendy@gmail.com

• 08 Oktober 2014 - 07:55

3e Musketier:

Wat een mooi verhaal en wat al super veel meegemaakt! Fijn dat alles goed is verlopen en dat jullie nu goed zitten! Heel veel plezier dames!!

• 08 Oktober 2014 - 08:44

Grietje Weening:

Mooi verslag, zo kunnen wij een beetje meegenieten van jullie reis. Jullie hebben mooi weer nou het is hier echt herfst hoor, maar dat vind ik wel gezellig. Genieten daar lieverds, xxx

• 08 Oktober 2014 - 09:54

Judith:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, nou maar even tijd nemen om te wennen!!
    Veel liefs van ons!